Reserviläisten verenluovutuskampanja

ti 1.3.2022 - ti 31.5.2022

Lisätiedot

Reserviläinen ei luovuta! (paitsi verta) Valtakunnallinen reserviläisten verenluovutuskampanja 1.3. - 31.5.2022 Helsingin Seudun Reserviläispiiri ry Helsingin Reserviupseeripiiri ry Kampajan virallisena suojelijana toimii puolustusministeri Antti Kaikkonen Ohjeet yhdistyksille: Yhdistys valitsee yhden jäsenen (esim. sihteeri) yhdistyksen VeriRyhmänjohtajaksi. VeriRyhmänjohtaja perustaa yhdistyksen nimellä VeriRyhmän SPR Veripalvelun kotisivuilla täyttämällä liittymislomakkeen: https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/yhteisot/ryhmat Tämän jälkeen yhdistyksen jäsenet voivat käydä luovuttamassa verta seuraavien ohjeiden mukaisesti. Ohjeet verenluovutukseen: 1. Tee kotona alustava testi osoitteessa: sovinkoluovuttajaksi.fi 2. Varaa aika vapaavalintaiseen luovutuspaikkaan itsellesi tai ryhmälle – Ajan voi varata osoitteessa: veripalvelu.fi/ajanvaraus. Voitte tulla muutaman hengen ryhmänä siten, että varaatte ajat rinnakkain tai perätysten. – Jos haluatte varmistaa rinnakkaiset ajat, soittakaa suoraan toimipisteeseen, niin varaamme rinnakkaiset ajat puolestanne. – Luovutuspaikat pääkaupunkiseudulla: Veripalvelu, Kivihaka Kivihaantie 7 00310 Helsinki Sanomatalo Töölönlahdenkatu 2 (2. krs) 00100 Helsinki Kauppakeskus Iso Omena palvelutorikerros (3. krs) 02230 Espoo 3.Täyttäkää terveyskysely Terveyskyselyn voi täyttää luovutusta edeltävänä tai samana päivänä. Kyselyn voi täyttää myös paikan päällä. 4. Ojentakaa kädet. Muistakaa ottaa mukaan kuvalliset, viralliset henkilötodistukset! TÄRKEÄÄ: Liittykää ensimmäisellä käynnillänne VeriRyhmänne jäseniksi kertomalla ryhmänne nimi (yhdistyksen nimi) hoitajalle haastattelussa. Vai ryhmään liitettyjen luovuttajien käynnit kartuttavat ryhmänne luovutussaldoa. Jos olet unohtanut ryhmän nimen, kerro esimerkiksi ryhmän yhteyshenkilön nimi. Ryhmään liittymisen jälkeen luovutuksesi kerryttävät jatkossa ryhmän luovutuspisteitä (kunniakirjat) automaattisesti. Myös ne käynnit lasketaan mukaan, jotka eivät johtaneet luovutukseen esim. terveydellisestä syystä. Verenluovuttaja voi kuulua vain yhteen VeriRyhmään kerrallaan. 5. Nauttikaa ansaitut kahvit ja välipalat! Ottakaa loppupäivä rauhallisesti. Kiitos osallistumisestanne verenluovutuskampanjaan! Lisätietoja verenluovutuksesta: https://www.veripalvelu.fi

Arvoisa Vääpelikilta ry:n jäsen,

Sinua tarvitaan

Vääpelikilta ry osallistuu valtakunnalliseen reserviläisten verenluovutuskampanjaan 1.3. – 31.5.2022

Suomessa tarvitaan joka arkipäivä 800 verenluovuttajaa, jotta potilaat saavat tarvitsemansa verivalmisteet.
Verivalmisteita tarvitaan esimerkiksi leikkauspotilaiden, onnettomuusuhrien, syöpää sairastavien ja keskoslasten hoitoon.
Luovuttamalla verta voit pelastaa toisen ihmisen hengen. Tervetuloa hengenpelastajaksi!

VeriRyhmämme nimi on Vääpelikilta ry, kerro tämä luovuttaessasi verta.